هزینه عمل جراحی لاغری چقدر است
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

فاکتورهای تاثیر گذار در هزینه عمل لاغری

قبل از اینکه بخواهیم محدوده قیمت این عمل را به صورت حدودی بیان کنیم، بهتر است با تمامی عوامل تاثیر گذار بر هزینه این عمل آشنا شوید. به طور کلی هزینه عمل جراحی چاقی به فاکتورهای زیر بستگی دارد

  • نوع عمل و تکنیک جراحی بکار رفته در آن
  • میزان و هزینه درخواستی جراح لاغری
  • مکان انجام عمل
  • ملاحظات بیمه ای
  • پیچیدگی های عمل جراحی و نیاز به بستری شدن بیشتر

بیایید کمی وارد جزئیات شویم و موارد بالا را به صورت خلاصه توضیح دهیم:

تکنیک جراحی

احتمالا از این موضوع مطلع هستید که روش های مختلفی برای لاغر شدن وجود دارد. و وقتی صحبت از جراحی لاغری می‌شود، منظورمان تنها یک روش جراحی محدود نیست. متخصصان و جراحان باریاتریک (شما بخوانید جراحان لاغری) از تکنیک های مختلفی برای لاغر کردن افراد چاق استفاده می‌کنند. برخی از این تکنیک ها و متدهای جراحی که هر کدام هزینه ها و قیمت های مختلفی دارند عبارتند از:

  • اسلیو معده
  • بای‌پس معده
  • اسلیو معده با سوئیچ دئودنال (اثنی عشر یا دوازدهه)
  • حلقه‌معده (که قابل تنظیم است)
  • بالون‌معده
  • و روش‌های دیگر نظیر ایمپلنت‌های الکتریکی (وسایل الکتریکی کاشتنی)

هزینه عمل جراحی لاغری درخواستی جراح

علاوه بر تکنیک و روشی که برای لاغر کردن افراد چاق مورد استفاده قرار میگیرد، خود پزشک جراحی که قصد دارد برای شما عمل را انجام دهد، نقش تعیین کننده ای در هزینه های نهایی این عمل خواهد داشت. فاکتورهای زیر نیز می توانند در هزینه عمل لاغری تاثیر داشته باشند:

  • تخصص جراح
  • دوره های گذرانده شده توسط او
  • تجربه و تعداد عمل های موفقیت آمیز او
  • شهر و محدوده جغرافیایی که جراح در آن قرار دارد

 

محل انجام عمل

قطعا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی هزینه عمل جراحی لاغری محل انجام عمل است. هزینه های این عمل بر اساس اینکه آیا شخص در کلینیک، مطب یا بیمارستان تحت درمان قرار بگیرد متفاوت خواهد بود. حتی نوع بیمارستان نقش بسیار تعیین کننده ای در افزایش یا کاهش قیمت ها خواهد داشت. (ولی معمولا هزینه ها در بیمارستان های دولتی نسبتا کمتر است)

شرایط بیمه

هرچند که عوامل ذکر شده در بالا مهم هستند و تاثیرگذار؛ اما هیچکدام از آن ها به اندازه بیمه نمی توانند قیمت و هزینه عمل جراحی لاغری را بالا و پایین کنند. مهمترین سوالات بیماران و افرادی که با چاقی مفرط مواجه هستند معمولا پیرامون بیمه و حمایت انواع بیمه ها و شرایط دیگر آن است. ما بیمه های درمانی زیادی داریم که موارد و افراد مختلف را تحت حمایت و پوشش خود قرار میدهند. هزینه نهایی این عمل بسته به نوع بیمه ها نیز متفاوت است و ممکن است برخی بیمه ها به همراه انواع تکمیلی (بیمه های تکمیلی) محدوده هزینه ها را جابجا کند.

نحوه محاسبه قیمت جراحی لاغری بر اساس نوع بیمه

نمیتوان به صورت دقیق هزینه ها را بر اساس شرایط بیمه ای ذکر کرد. اما ما در این مقاله محدوده منطقی قیمت ها و هزینه ها را بر اساس نوع پوشش بیمه ذکر میکنیم. بر همین اساس محدوه و رنج قیمت ها برای موارد زیر عبارتند از:

بدون بیمه

  • هزینه عمل لاغری بدون بیمه در بیمارستان دولتی: حدودا 20 میلیون تومان
  • هزینه عمل لاغری بدون بیمه در بیمارستان خصوصی: حدود 24 میلیون تومان

بدون بیمه تکمیلی

  • تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اما بدون بیمه تکمیلی: حدود 9 تا 11 میلیون تومان
  • بیمه سلامت ایران بدون بیمه تکمیلی: حدود 10 تا 11 میلیون تومان

نکته 1:

بطور کلی اگر شخصی علاوه بر بیمه پایه (بیمه ای که تحت پوشش آن است)، بیمه تکمیلی هم داشته باشد، قیمت ها کمتر شده و مبلغ نهایی چیزی بین 6 تا 7 میلیون تومان کاهش پیدا میکند. (مثلا بیمه نیروهای مسلح هزینه عمل را تا 6 میلیون تومان کاهش میدهد)

نکته 2:

بیمه همگانی معمولا تاثیری در کاهش هزینه ها ندارد (کلا بی تاثیر)

تاثیر پیچیدگی های عمل و موارد پیش بینی نشده روی هزینه عمل جراحی لاغری

اگر عمل با موفقیت و در بهترین شرایط صورت بگیرد، هزینه ها همان هایی خواهد بود که در بالا به صورت حدودی ذکر شد. اما مشکل اینجاست که همه عمل ها بدون دردسر نیستند و در برخی موارد ممکن است بیمار تحت تاثیر عوامل مختلفی، طی عمل یا بعد از آن، با پیچیدگی هایی مواجه شود. که حتی بعضی از آن ها اجتناب ناپذیر هستند. مجموع این پیچیدگی ها میتوانند طول مدت اقامت بیمار و بستری شدن او را در بیمارستان افزایش دهد. و متاسفانه هزینه های بستری شدن افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته و بیش از حد معمول در بیمارستان اقامت داشته باشند بالاتر خواهد بود.

برای مثال، ممکن است شخصی که با چاقی مفرط دست و پنجه نرم میکند، به قصد انجام عمل لاغری به یک بیمارستان خصوصی مراجعه کرده باشد. با فرض اینکه این شخص به خاطر نوع شرایط بیمه خود هیچ مشکلی با پرداخت مبالغ و هزینه های درمان نداشته باشد، اگر با پیچیدگی عمل مواجه شود و به نوعی نیاز باشد که این شخص برای مدت طولانی تری در بیمارستان بستری شود، هزینه های نهایی پرداختی او بیشتر خواهد شد. دلیل این امر این است که بیمه هزینه های اضافی بستری شدن شخص را پرداخت نمیکند. درنتیجه شخص باید ناچارا از جیب خود و بصورت آزاد هزینه ها را پرداخت کند. (و بیمارستان خصوصی نیز مبالغ زیادی برای بستری شدن دریافت میکند)

بستری شدن در بیمارستان های دولتی راه حل کاهش هزینه ها

همانطور که گفته شد، پیچیدگی های عمل و برخی مسائل دیگر می‌توانند هزینه ها را جابجا کرده و بیشتر کنند. برای مثال این امکان وجود دارد که یک بیمار با وضعیتی تحت عمل قرار گرفته، اما بعد از اتمام عمل و دوره بستری شدن، هزینه ها از 20 میلیون تومان بگذرد و مثلا به بالای 25 میلیون تومان برسد. (البته اگر واقعا مورد خاصی پیش بیاید). بنابراین اگر خودتان یا پزشکتان فکر میکند که ممکن است با چنین شرایطی مواجه شوید بهتر است در بیمارستان دولتی تحت عمل جراحی چاقی قرار بگیرید.
خوشبختانه دکتر امیراحمدی علاوه بر بیمارستان های خصوصی، در بیش از 6 بیمارستان دولتی نیز عمل جراحی چاقی انجام میدهند که نگرانی ها را از بابت افزایش هزینه عمل جراحی لاغری را کاهش میدهد.بنابراین اگر خدای ناکرده بنا به هر دلیلی بعد از عمل نیازمند این بودید که بیشتر از اندازه بستری شوید، هزینه ها برای شما آنچنان بالا نمیرود و فشار مالی به شما وارد نمشود.

سخن پایانی

هرچند که ممکن است هزینه عمل لاغری بالا باشد، اما به نظر می‌رسد مجموع عوارض و هزینه های جانبی چاقی مفرط، بسیار بیشتر از هزینه های خلاص شدن از چاقی با عمل باشد. این را فراموش نکنید که شما یک بار هزینه می‌دهید و یک عمر خود را از شر عوارض چاقی مثل بیماری های قلبی و عروقی و دیابت خلاص می‌کنید. اگر دچار بیماری قلبی یا دیابت شوید همانطور که گفته شد هزینه ها برای شما بسیار بالاتر خواهد بود و حتی ممکن است جان شما نیز به خطر بی افتد. بنابراین اگر واقعا از چاقی مفرط رنج می‌برید حتما به پزشک متخصص و جراح لاغری مراجعه کنید تا مشکل شما را رفع کند.





:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , اسلیو , جراحی لاغری , لاغری , چاقی , بیمه , هزینه , ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: